Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Sprzedaż online

Sprzedaż online – trendy 2022. Co się sprzedaje najlepiej?

Data publikacji 28 września 2022

W e-commerce może działać praktycznie każdy, a coraz większa popularność tej formy sprzedaży umożliwia uzyskanie dużych zysków. Warto jednak działać z głową, ponieważ nie każdy pomysł musi zakończyć się sukcesem. Jesteś ciekawy, co się sprzedaje online w 2022 roku? Z jakimi trendami mamy obecnie do czynienia? Przeczytaj poniższe podsumowanie.

Sprzedaż online – trendy 2022

Sama popularność handlu w internecie jest ogromnym trendem, który według prognoz będzie kontynuowany w kolejnych latach. Wartość sektora e-commerce wzrasta znacząco z roku na rok. Konsumenci kupują też w internecie coraz więcej różnych produktów. Otwiera to bardzo szerokie możliwości przed firmami chcącymi prowadzić sprzedaż online. Trendy 2022 są bardzo różnorodne, dlatego każdy może znaleźć niszę, w której poczuje się dobrze.

Co się sprzedaje online – co warto sprzedawać w internecie?

Co kupują konsumenci w 2022 roku? Tak naprawdę prościej byłoby powiedzieć, czego nie kupują. Istnieją jednak pewne grupy artykułów, które cieszą się zwiększoną popularnością.

  • Ekologiczne akcesoria

Lata 20. XXI wieku to przełomowy czas w zakresie dbałości o planetę. Coraz więcej osób chce dołożyć swoją cegiełkę do jej ochrony. Dlatego bardzo dobrze sprzedają się różne ekologiczne akcesoria używane zarówno w domach, jak i w biznesie. To między innymi:

  • zamienniki plastikowych słomek do napojów (słomki papierowe, bambusowe, metalowe itp.),
  • bidony i butelki wielorazowego użytku,
  • biodegradowalne wypełnienia do paczek,
  • biodegradowalne opakowania na wynos,
  • drewniane sztućce, talerze z otrąb itp.

Wszystkie produkty pozwalające zminimalizować ilość produkowanych śmieci na pewno będą się cieszyć popularnością nie tylko w 2022 roku, ale również w kolejnych latach.

  • Sprzęt i akcesoria wspierające pracę zdalną

2020 rok sprawił, że niektóre czynności czy branże na stałe przeszły do Internetu. W związku z tym liczba pracowników zdalnych i hybrydowych jest większa niż kiedykolwiek. W związku z tym cały czas potrzebny jest sprzęt umożliwiający wygodna łączność. To zarówno laptopy czy tablety, jak i kamery internetowe czy mikrofony. Coraz więcej osób wyposaża też swoje domowe biura w dodatkowe akcesoria ułatwiające pracę – np. statywy, lampy i softboxy, a także ergonomiczne myszki czy klawiatury. Można też zauważyć większy popyt na wysokiej jakości fotele komputerowe i biurka.

  • Artykuły spożywcze

Jednym z sektorów e-commerce, który najbardziej „wystrzelił” podczas pandemii jest tzw. e-grocery, czyli sektor zakupów spożywczych i podstawowych, codziennych artykułów. Co istotne, nawet po ponownym pełnym otwarciu sklepów stacjonarnych ich popularność nie zmalała. W związku z tym prowadząc sprzedaż online w 2022 roku, na pewno warto zainteresować się tą dziedziną. W internecie można prowadzić pełnoprawny supermarket, ale też sklepik z produktami regionalnymi. Kluczowe w tym przypadku jest jednak zapewnienie szybkiej dostawy – coraz więcej konsumentów jest w stanie zapłacić więcej, aby otrzymać produkty w kilka godzin lub szybciej.

  • Zdrowa żywność i produkty bio

Okres post-pandemiczny jest również okresem dbałości o zdrowie. Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i woli wybierać ekologiczne produkty. Co kupują konsumenci w 2022 roku? Świetnie sprzedają się:

  • produkty bez cukru i zamienniki cukru (takie jak ksylitol, erytrytol),
  • zdrowe przekąski – w tym chipsy owocowe i warzywne, słodycze proteinowe, bakalie itp.,
  • odżywki dla sportowców (a także witaminy i suplementy),
  • żywność regionalna i ekologiczna – w tym produkty świeże takie jak pieczywo, warzywa czy nabiał.

Pomysłów na wykorzystanie tego trendu jest naprawdę wiele. Istnieje też wielkie prawdopodobieństwo, że nie jest to chwilowa moda.

Co kupują konsumenci w 2022 roku – podsumowanie

Powyżej znajdziesz tylko kilka sposobów na skuteczną sprzedaż w 2022 roku i w przyszłości. Odnieść sukces w e-commerce można jednak również np. z produktami sezonowymi, zabawkami, artykułami dla zwierząt, jednośladami i wieloma innymi produktami. Warto śledzić działania konkurencji np. poprzez narzędzie TradeWatch dla Allegro. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czego najczęściej szukają użytkownicy, jest natomiast Google Trends. 

Redakcja letmeknow.pl

Nasi redaktorzy na stronie letmeknow.pl to dynamiczny zespół ekspertów w dziedzinach biznesu, finansów, rozwoju osobistego, pracy oraz lifestyle'u. Każdy z naszych redaktorów ma bogate doświadczenie w swojej dziedzinie i pasję do dzielenia się wiedzą oraz inspiracją z czytelnikami. Stale rozwijamy się, aby dostarczyć naszym czytelnikom najbardziej aktualne i wartościowe treści. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu, możemy oferować artykuły, które nie tylko pomagają czytelnikom w osiąganiu sukcesów zawodowych, ale także w prowadzeniu satysfakcjonującego i zrównoważonego stylu życia

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?