Sprzedaż online – trendy 2022. Co się sprzedaje najlepiej?
Data publikacji 28 września 2022W e-commerce może działać praktycznie każdy, a coraz większa popularność tej formy sprzedaży umożliwia uzyskanie dużych zysków. Warto jednak działać z głową, ponieważ nie każdy pomysł musi zakończyć się sukcesem. Jesteś ciekawy, co się sprzedaje online w 2022 roku? Z jakimi trendami mamy obecnie do czynienia? Przeczytaj poniższe podsumowanie.
Sprzedaż online – trendy 2022
Sama popularność handlu w internecie jest ogromnym trendem, który według prognoz będzie kontynuowany w kolejnych latach. Wartość sektora e-commerce wzrasta znacząco z roku na rok. Konsumenci kupują też w internecie coraz więcej różnych produktów. Otwiera to bardzo szerokie możliwości przed firmami chcącymi prowadzić sprzedaż online. Trendy 2022 są bardzo różnorodne, dlatego każdy może znaleźć niszę, w której poczuje się dobrze.
Co się sprzedaje online – co warto sprzedawać w internecie?
Co kupują konsumenci w 2022 roku? Tak naprawdę prościej byłoby powiedzieć, czego nie kupują. Istnieją jednak pewne grupy artykułów, które cieszą się zwiększoną popularnością.
- Ekologiczne akcesoria
Lata 20. XXI wieku to przełomowy czas w zakresie dbałości o planetę. Coraz więcej osób chce dołożyć swoją cegiełkę do jej ochrony. Dlatego bardzo dobrze sprzedają się różne ekologiczne akcesoria używane zarówno w domach, jak i w biznesie. To między innymi:
- zamienniki plastikowych słomek do napojów (słomki papierowe, bambusowe, metalowe itp.),
- bidony i butelki wielorazowego użytku,
- biodegradowalne wypełnienia do paczek,
- biodegradowalne opakowania na wynos,
- drewniane sztućce, talerze z otrąb itp.
Wszystkie produkty pozwalające zminimalizować ilość produkowanych śmieci na pewno będą się cieszyć popularnością nie tylko w 2022 roku, ale również w kolejnych latach.
- Sprzęt i akcesoria wspierające pracę zdalną
2020 rok sprawił, że niektóre czynności czy branże na stałe przeszły do Internetu. W związku z tym liczba pracowników zdalnych i hybrydowych jest większa niż kiedykolwiek. W związku z tym cały czas potrzebny jest sprzęt umożliwiający wygodna łączność. To zarówno laptopy czy tablety, jak i kamery internetowe czy mikrofony. Coraz więcej osób wyposaża też swoje domowe biura w dodatkowe akcesoria ułatwiające pracę – np. statywy, lampy i softboxy, a także ergonomiczne myszki czy klawiatury. Można też zauważyć większy popyt na wysokiej jakości fotele komputerowe i biurka.
- Artykuły spożywcze
Jednym z sektorów e-commerce, który najbardziej „wystrzelił” podczas pandemii jest tzw. e-grocery, czyli sektor zakupów spożywczych i podstawowych, codziennych artykułów. Co istotne, nawet po ponownym pełnym otwarciu sklepów stacjonarnych ich popularność nie zmalała. W związku z tym prowadząc sprzedaż online w 2022 roku, na pewno warto zainteresować się tą dziedziną. W internecie można prowadzić pełnoprawny supermarket, ale też sklepik z produktami regionalnymi. Kluczowe w tym przypadku jest jednak zapewnienie szybkiej dostawy – coraz więcej konsumentów jest w stanie zapłacić więcej, aby otrzymać produkty w kilka godzin lub szybciej.
- Zdrowa żywność i produkty bio
Okres post-pandemiczny jest również okresem dbałości o zdrowie. Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i woli wybierać ekologiczne produkty. Co kupują konsumenci w 2022 roku? Świetnie sprzedają się:
- produkty bez cukru i zamienniki cukru (takie jak ksylitol, erytrytol),
- zdrowe przekąski – w tym chipsy owocowe i warzywne, słodycze proteinowe, bakalie itp.,
- odżywki dla sportowców (a także witaminy i suplementy),
- żywność regionalna i ekologiczna – w tym produkty świeże takie jak pieczywo, warzywa czy nabiał.
Pomysłów na wykorzystanie tego trendu jest naprawdę wiele. Istnieje też wielkie prawdopodobieństwo, że nie jest to chwilowa moda.
Co kupują konsumenci w 2022 roku – podsumowanie
Powyżej znajdziesz tylko kilka sposobów na skuteczną sprzedaż w 2022 roku i w przyszłości. Odnieść sukces w e-commerce można jednak również np. z produktami sezonowymi, zabawkami, artykułami dla zwierząt, jednośladami i wieloma innymi produktami. Warto śledzić działania konkurencji np. poprzez narzędzie TradeWatch dla Allegro. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czego najczęściej szukają użytkownicy, jest natomiast Google Trends.